• آلرژی
  • عفونت ها
  • روماتولوژی
  • نفرولوژی
  • پیوند عضو
  • ایمونوفلورسانس
  • تشخیص ایمونولوژی سایر بیماری ها

دسته بندی مطالب

غربالگری سلامت جنین غربالگری سلامت نوزادان غربالگری و پیشگیری از سرطان خدمات تشخیص پزشکی و بالینی خدمات ایمونولوژی و ایمونوفلورسانس خدمات پاتولوژی و سیتو پاتولوژی آموزش های همگانی و تخصصی همکاران و متخصصین آزمایشگاهی

لیست مطالب

  • آزمایش‌های سرولوژیک یا آنتی بادی کرونا

    امروزه با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و استفاده از انواع واکسن‌ها، آزمایش‌های سرولوژیک جهت رفع نیازهای تشخیصی موردتوجه قرارگرفته و توسعه‌یافته‌اند. واکنش‌های متقاطع، جهش و تنوع کرونا ویروس‌ها و زمان مناسب سنجش آنتی‌بادی‌ها از چالش‌های آزمایش‌های سرولوژیک کرونا است. بنابراین شناخت دقیق ویروس و انتخاب آزمایش آنتی بادی مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. 
     

  •  سیستم ایمنی انسان در برابر  کرونا ویروس ها چگونه عمل می کند؟

    یکی از مهمترین همه گیری های ویروسی که افراد را آلوده نموده از شهر ووهان در چین در اواخر دسامبر ۲۰۱۹ منشا گرفته و جهان را به لرزه درآورده است. این آلودگی کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی شدید ( SARS-CoV)  است که SARS-CoV-2 نامیده شده است و باعث بیماری بنام بیماری کووید ۱۹ می گردد. بعنوان یکی از مسری ترین بیماری ها، این بیماری سیستم ایمنی انسان را بطور مخربی برآشفته نموده که گاها منجر به مرگ می گردد و به همین دلیل باید در جهت درک وسیع از چگونگی ژنتیک، بیماریزایی و ایمونوپاتولوژی SARS-CoV-2 بمنظور طراحی داروهایی برای درمان یا طراحی واکسن برای پیشگیری از آن گام برداشت.

    دراین مطلب، سعی نموده ایم تا تحقیقاتی که تا اینجا برای فهم رابطه میزبان- پاتوژن و پاسخ ایمنی میزبان در طی عفونت کووید ۱۹ انجام گردیده است را مرور و بررسی نماییم. یکی از پیشرفت های اخیر در جهت فهم عفونت SARS-CoV-2 مکانیسم فرار از سیستم ایمنی است که در طی بیماریزایی و سندرم طوفان سیتوکین در هنگام عفونت در بیمار وجود داشته و دارویی بنام  هیدروکسی کلروکین برای آن طراحی شده است. بطور جامع، ما سعی کرده ایم تا بینشی ایمونولوژیک از عفونت SARS-CoV-2 داشته باشیم تا به یک نتیجه ممکنه پیشرفت درمانی دست یابیم.

  • بیماری کاوازاکی چیست؟

    بیماری کاوازاکی یا سندرم کاوازاکی بیماری است که رگ های خونی در آن ملتهب شده و اغلب در کودکان دیده می شود. این بیماری برای اولین بار در ژاپن توسط تومیساکو کاوازاکی در سال 1967 توصیف گردید. این بیماری یکی از دلایل اصلی علت بیماری های قلبی در کودکان است. در صورتی که این بیماری زود تشخیص داده شود قابل درمان است و اغلب کودکان بدون هیچ مشکلی بهبود پیدا می کنند.

  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر کرونا ویروس هستند؟

    کرونا ویروس ( COVID-19) یک ویروس جدید است. ما همچنان در حال یادگیری عملکرد این ویروس هستیم. تعدادی از گروه ها هستند که ممکن است در صورت ابتلا به این ویروس در خطر جدی تری باشند. اما بر این باور نیستیم که این افراد خطر ابتلای بالاتری نسبت به این ویروس دارند و شیوع آن بین این افراد همانند سایر عفونت ها همچون آنفولانزا می باشد.

  • سندرم استیون جانسون (Stevens Johnson Syndrome)

    سندرم استیون-جانسون نوعی اختلال نادر و جدی در پوست و غشاهای مخاطی است. این بیماری معمولاً در اثر واکنش به یک دارو یا عفونت ویروسی ایجاد می شود که غالباً با علائم شبیه آنفلوانزا شروع می شود بعد از 1-3 روز افراد متوجه وجود بثورات قرمز یا بنفش روی بدن می شوند. اغلب از روی صورت و سینه شروع می شود. این بثورات در نهایت به تاول هایی تبدیل می شود ظرف چند روز پس از تشکیل تاول ها ، پوست آسیب دیده می ریزد و پوست شروع به لایه برداری می کند.

    پزشکان پوست مبتلایان به سندرم استیون-جانسون را شبیه پوست هایی می دانند که دچار سوختگی قابل توجهی شده اند بهبودی سندرم استیون جانسون بسته به شدت وضعیت می تواند هفته ها تا ماهها طول بکشد. اگر به دلیل دارویی این بیماری ایجاد شده باشد، باید از مصرف آن به طور دائم ، خودداری شود. سندرم استیون-جانسون یک بیماری نادر است که میزان بروز آن در هر یک میلیون نفر در سال حدود 6/2-6/1 گزارش شده است.

  • بیماری فیبرومیالژیا (Fibromyalgia)

    فیبرومیالژیا اختلالی است که با درد گسترده اسکلتی عضلانی، خستگی، اختلال خواب و مشکلات مربوط به خلق و خوی همراه است. نشانه‌ها غالبا بعد از یک آسیب بدنی، جراحی، عفونت و یا استرس روانی شروع می‌شوند. در برخی مواقع این بیماری بدون هیچ گونه علامتی شروع می‌شود.

  • واژینیت و واژینوز چیست؟

    واژینیت التهاب واژن است که ممکن است به علت واژینوز یا سایر عوامل مانند حساسیت، عوامل تحریک کننده یا کاهش استروژن (هورمون زنانه) باشد. واژینیت یک بیماری بسیار شایع است که اغلب زنان در سن باروری را تحت تأثیر قرار می دهد. این بیماری می تواند باعث خارش، درد، سوزش و بوی نامطبوع ترشحات واژن شود.

  • ارتباط اپشتن بار ویروس (EBV) با سایر بیماری ها

    اپشتین بار ویروس ( Epstein–Barr virus) به صورت مخفف EBV عامل بیماری مونونوکلئوز عفونی از گروه هرپس ویریده‌ها است. این ویروس با برخی از انواع سرطان مانند لنفوم هوچکین و لنفوم بورکیت وبیماریهایی مانند ایدز (HIV) و مولتیپل اسکلروز در ارتباط است.

  • Preseptin بیو مارکر جدید برای تشخیص عفونت

    Preseptin یک بیومارکر حساس ،اختصاصی،قابل اعتماد و جدید برای تشخیص عفونت و همچنین ابزار ارزشمندی برای تشخیص زود هنگام عفونت های باکتریایی گرم مثبت و گرم منفی و عفونتهای قارچی می باشد.

  • تشخیص عفونت‌های ناشی از سیتومگالوویروس (CMV)

    سیتومگالوویروس یک ویروس هرپسی شایع است. بسیاری از مردم از ابتلاء خود به آن بی‎ خبرند زیرا هیچ علامتی از ویروس را در خود نمی‎بینند. اما این ویروس، که به صورت نهفته در بدن باقی می‎ماند، می‎تواند سبب بروز عوارضی در دورۀ بارداری و نیز برای مردم دچار ضعف سیستم ایمنی شود.سیتومگالوویروس از طریق مایعات و ترشحات بدن گسترش پیدا می‎ کند، و می ‎تواند از طریق مادر باردار به کودک نازادۀ وی منتقل گردد. این ویروس که به نام ‎های HCMW، CMW یا ویروس هرپس انسانی 5 (HHV-5) نیز شناخته می‎ شود شایع‎ترین نوع ویروسی است که به جنین در حال رشد منتقل می‎ شود.

  • آزمایش HIV Combi PT

    آزمایش  HIV Combi PT برای ردیابی  آنتی ژن P24 از سویه HIV-1 و آنتی بادی علیه سویه های HIV-1  (گروه M و O) و HIV-2 در سرم و پلاسمای بیماران طراحی شده است.

     

  • روش های تشخیص آزمایشگاهی مالاریا

    مالاریا مهمترین عفونت انگلی انسان بوده و باعث مرگ ومیر زیاد در بسیاری از مناطق گرمسیری جهان می شود. عفونت مالاریا را بدلیل مشابه بودن علائم بالینی آن با سایر بیماریهای عفونی گرمسیری نمی توان با معاینه بالینی تشخیص داد، بنابراین بایستی از طریق آزمایشگاهی آن را تشخیص داده و تأیید کرد.

  •  آزمایش های تشخیصی میکروبشناسی

    آزمایشگاه میکروب شناسی بالینی نقش مهمی را در تشخیص بیماری های عفونی بازی می کند. توانایی آزمایشگاه برای ایفای این نقش خود، به کیفیت نمونه جمع آوری شده از بیمار، چگونگی انتقال از بیمار به آزمایشگاه و روشهای مورد استفاده برای ردیابی میکروب در نمونه محدود می شود.

  •  تشخیص نوروبورلیوزیس در بیماری لایم

    نوروبورلیوزیس یا (Lyme neuroborreliosis (LNB یک اختلال سیستم اعصاب مرکزی است که از تظاهرات بیماری لایم می باشد. علایم این بیماری که در مرحله مزمن بورلیوزیس مشاهده می شود شامل اختلالات اعصاب جمجمه، اختلالات و تغییرات ذهنی ، meningoradiculitis و... می باشد.

  •  تشخیص سرولوژیک  عفونت بورلیا بورگدوفری

    بیماری لایم یک بیماری باکتریای است که از طریق نیش کنه های جنس Ixodes انتقال پیدا می کند. باکتری بورلیا عامل ایجاد کننده بورلیوزیس یا بیماری لایم است. مهمترین گونه بیماریزای بورلیا برای انسان گونه Borrelia Burgdorferi sensulato می باشد. عفونت با بورلیا می تواند موجب تظاهرات پوستی ، عصبی یا اختلالات داخلی شود.

  • تشخیص بیماری لایم یا بورلیوزیس

    بیماری لایم یک بیماری باکتریای است که از طریق نیش کنه های جنس Ixodes انتقال پیدا می کند. باکتری بورلیا عامل ایجاد کننده بورلیوزیس یا بیماری لایم است. مهمترین گونه بیماریزای بورلیا برای انسان گونه Borrelia Burgdorferi sensulato می باشد. عفونت با بورلیا می تواند موجب تظاهرات پوستی ، عصبی یا اختلالات د اخلی شود.

  • تشخیص ایمونولوژیک عفونت اکینوکوکوس گرانولوزوس

    انگل مولد بیماری کیست هیداتید، کرم اکینوکوکوس گرانولوزوس است که نخستین بار در سال 1965 توسط آقای هارتمن شناخته شدکیست هیداتید در مناطقی که دامپروری در آنها رایج است و انگل به طور آندمیک یافت می شود شایع تر است. این بیماری همیشه با ایجاد یک ساختمان کیستیک محتوی مایع در محل ضایعه شروع می شود که بر اساس تغییرات بیولوژیکی که بعداً در آن ایجاد می شود اشکال مختلفی پیدا خواهد کرد. شایعترین محل کیست هیداتید در انسان کبد است. سونوگرافی اولین اقدام تشخیصی رادیولوژیک برای بررسی بیماران مبتلا به کیست هیداتید در کبد یا سایر احشای شکمی است. پس از مشاهده کیست هیداتید در سونوگرافی، می توان با انجام تست های سرولوژیک شامل هم آگلوتیناسیون غیرمستقیم و یا آنزیم ایمنواسی به شرط مثبت بودن، تشخیص بیماری هیداتید را تأیید کرد.  

  •   بیماری زایی هلیکوباکترپیلوری و آزمایش های جدید تشخیصی

    هلیکوباکتر پیلوری Helicobacter pylori باسیل گرم منفی و میکروآئروفیلیک می باشد که اغلب در مخاط معده کلونیزه شده و عامل اتیولوژیک گاستریت ، زخم های گوارشی و آدنوکارسینومای معده،لنفوم (MALT (Mucosa-Associated Lymphoid Tissue  و دیگر بدخیمی ها می باشد. میزان شیوع آلودگی به هلیکوباکتر پیلوری در کشورهای در حال توسعه بیشتر است به طوری که بیش از 80 درصد جمعیت این کشورها به باکتری آلوده می باشند.

  • اپشتین بار ویروس (EBV)  عامل بیماری منونوکلئوز عفونی

    منونوکلئوز عفونی یک بیماری عفونی ویروسی است که دستگاه تنفس ، کبد و دستگاه لنفاوی را درگیـر می سازد. ایـن بیـماری که معمولا نوجوانان و بـزرگسالان جـوان را مبتلا مـی سازد، بـا علائمی همچون تـب، گلو درد ، خستگی ، تورم غدد لنفاوی ناحیـه گـردن و بـزرگی کبـد و طحال خود را نشان  می دهد . علت بیـماری یک ویـروس به نام ویـروس اپشتیـن بار است که در اثر تماس نزدیک نظیر بوسیدن ، غذای مشترک با فرد مبتلا یا سرفه کردن از فردی به فرد دیگر منتقل می شود .

  • غربالگری عفونت های دوران بارداری (PISP)  با تکنولوژی جدید multiplex؛ Line Blot

    تست TORCH یک تست کاربردی در زنان باردار و نوزادان تازه متولد شده به منظور بررسی 5 بیماری عفونی است که این بیماریها در صورت وجود در مادر باردار به نوزاد منتقل شده و باعث ایجاد یک سری از ناهنجاریهای مادرزادی در هنگام تولد میگردد. TORCH نامی مخفف برای 5 عامل عفونت میباشد.

تماس با ما


اریترون یک آزمایشگاه تخصصی است که از راه های مختلف می‌توانید با آن در تماس باشید و پرسش ها و مشکلات خود را به آسانی با متخصصین ما در میان بگذارید.

ساعت کار: از 05:30 صبح الی 12 شب به طور یکسره و روزهای تعطیل از 6:30 صبح الی 10 شب

آدرس: اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، خیابان شیخ مفید غربی

شماره تماس:  7-36631906- 031            2 -36633621 - 031

031-37134

شماره فکس: 89784728- 021                        کد پستی : 76351-81647
ایمیل: med@Erythron-lab.com 

 

جوابدهی

شماره واتس آپ برای دریافت جواب آزمایش :   

   09138183947  

 

نمونه گیری در منزل

برای هماهنگی جهت نمونه گیری در محل مورد نظر خود با شماره های زیر در ساعت مشخص تماس حاصل فرمایید:

آقای مهندس عزیزی    09131689270