• آزمایش های هورمونی
  • آزمایش های عملکرد کلیه
  • آزمایش های عملکرد کبد
  • آزمایش های عملکرد قلب
  • آزمایش های تراکم استخوان
  • آزمایش فاکتور های خونی
  • آزمایش های باروری و ناباروری

دسته بندی مطالب

غربالگری سلامت جنین غربالگری سلامت نوزادان غربالگری و پیشگیری از سرطان خدمات تشخیص پزشکی و بالینی خدمات ایمونولوژی و ایمونوفلورسانس خدمات پاتولوژی و سیتو پاتولوژی آموزش های همگانی و تخصصی همکاران و متخصصین آزمایشگاهی

لیست مطالب

  • معیارهای تشخیص سندروم نفروتیک

    سندروم نفروتیک (Nephrotic syndrome) یکی ازشناخته شده ترین علایم بیماری کلیوی دراطفال وبزرگسالان می باشد. اگر چه علت اصلی سندروم نفروتیک نامشخص است اما به نظر می رسد با اختلال در سیستم ایمنی بدن مرتبط است عود بیماری ممکن است با بیماری های سیستم تنفسی فوقانی همراه باشد اما صرف نظر از علت بروز بیماری، اختلال اصلی در این سندروم، افزایش نفوذپذیری دیواره مویرگ گلومرول های کلیه نسبت به آلبومین (پروتئین خون) است. به این ترتیب مقدار زیادی از پروتئین مورد لزوم بدن از کلیه ها دفع می شود.

     

  • نقش فلوسایتومتری ادرار (Urine Flow cytometry) در کاهش میزان کشت های ادراری

    کشت ادرار گلداستاندارد تشخیص عفونت دستگاه ادراری (Urinary Tract Infection [UTI]) می باشد که مستلزم زمان وصرف نیروی کاردرآزمایشگاه روتین کلینیکال می باشد. باتوجه به درصد بالای نتایج منفی کشت های ادراری ( تا ۷۰ درصد ) چالش روبه روی آزمایشگاهها اتخاذ یک متد غربالگری با ارزش  پیش بینی کننده ی منفی بالا(high NPV) می باشد که قادرباشد ازمیزان کشت ادراری غیرضروری بکاهد.

  • اندیکاسیون سنجش Inhibin B

    اندازه گیری Inhibin B برای کمک به تشخیص تومور های گرانولوزاسل و موسینوس اپیتلیال تخمدان به کارمی رود.مونیتورینگ بیماران با این تومورها نشاندهنده ی افزایش بیان (Over expression) آنالیت Inhibin B در آنها می باشد.

  • موارد عدم هماهنگی ِنتایج درآنالیز رسوب ادراری (Urinalysis)

    عفونت دستگاه ادراری (Urinary  tract infection[UTI]) بنابرتعریف عبارتست از پاسخ التهابی بافت اروتلیوم به تهاجم باکتریال که مرتبط می شود با پیوری وباکتریوری .به همین ترتیب پیوری به وجود WBC و باکتریوری به وجود باکتری درادراراطلاق می گردد. درآزمایشگاه های کلینیکال گاهاً مواردی از عدم هماهنگی بین ِنتایج  باکتریوری (bacteriuria) و پیوری (pyuria) در بررسی میکروسکوپی ادرار مشاهده می شود. در این مقاله به بررسی عدم انطباق ها و روش اقدام اصلاحی در شرایط خاص می پردازیم.

  •    بیماری کلیه پلی کیستیک ؛ علائم ، تشخیص و درمان

    بیماری کلیه پلی کیستیک (PKD) یک اختلال ارثی است که در آن کیست ها عمدتا در کلیه ها رشد می کنند و باعث می شوند که کلیه ها از کار بیفتند. بیماری کلیه پلی کیستیک همچنین می تواند باعث ایجاد کیست ها در کبد و جاهای دیگر بدن نیز بشود. این بیماری می تواند عوارض جدی، از جمله فشار خون بالا و نارسایی کلیه را ایجاد کند.

  • سیستینوزیز (Cystinosis)

    سیستینوزیز یک بیماری اتوزوم مغلوب و بدون درمان است که در نهایت با نفروپاتی باعث مرگ کودک می‌شود. این بیماری با رسوب کریستال‌های سیستین در بافت‌ها مثل بافت ملتحمه و قرنیه همراه است. این ذرات ظریف، بیشتر در ثلث خارجی استروما قرنیه قابل مشاهده است.

  • آزمایش NGAL  برای تشخیص نارسایی های کلیوی

    NGAL) Neutrophil Gelatinase Associated Lipocalin) پروتئینی است که در نوتروفیلها و سلول های اپیتلیال لوله پیچیده نزدیک کلیه ها تولید می گردد و یک مارکر زودرس جهت تشخیص آسیب حاد کلیه(AKI) است که سطح سرمی و سطح ادراری آن با هم رابطه ی مستقیم دارد. عملکرد دقیق این ماده مشخص نشده ولی مقدار آن در بافت های تحت استرس مانند عفونت، التهاب، ایسکمی یا تغییرات نیوپلاستیک و همچنین در شیردهی و پس از زایمان افزایش می یابد.

  • آنالیز ادرار چگونه است؟

    آزمایش های روتین ادرار معمولاً برای عفونت های دستگاه ادرار(کلیه ها، مثانه، حالب) تعیین وجود قند ادرار در بیماران دیابتی ، وجود سنگ کلیه ، فشار خون بالا و بیماری های کلیوی و کبدی خاص انجام می شود.

  • وجود خون در ادرار یا هماچوری چیست؟

    هماچوری وجود خون در ادرار می باشد،  حضور خون در ادرار یک اتفاق طبیعی نیست اما غیر معمول هم نیست، اگرچه اغلب برای فردی که آن را تجربه می کند نگران کننده است

  • بخش دوم: تشخیص آزمایشگاهی عفونتهای دستگاه ادراری (UTI)

    عفونتهای دستگاه ادراری (UTI) در طول زندگی افراد بسیار شایع است و یکی از پرکارترین بخش های آزمایشگاه تشخیص میکروبی است. بنابر این دستورالعمل های روشن برای تفسیر کشت های ادرار توسط تکنسین های آزمایشگاه برای دستیابی به نتایج استاندارد، قابل اطمینان و مفید بالینی ضروری هستند. در مقالات اغلب روش دقیقی برای پردازش نمونه ای ادراری وجود ندارد. در این توافقنامه، گروه مطالعه BILULU یک رویکرد عملی برای اجرای دستورالعمل های موجود برای کشت ادرار در آزمایشگاه میکروب شناسی ارائه می دهد و پاسخ هایی را برای مسائلی ارائه می دهد که هیچ راه حل واضح در دستورالعمل ها وجود ندارد.

  • بخش اول : تشخیص آزمایشگاهی عفونتهای دستگاه ادراری  (UTI)

    عفونتهای دستگاه ادراری (UTI) در طول زندگی افراد بسیار شایع است و یکی از پرکارترین بخش های آزمایشگاه تشخیص میکروبی است. بنابر این دستورالعمل های روشن برای تفسیر کشت های ادرار توسط تکنسین های آزمایشگاه برای دستیابی به نتایج استاندارد، قابل اطمینان و مفید بالینی ضروری هستند.

    در مقالات اغلب روش دقیقی برای پردازش نمونه ای ادراری وجود ندارد. در این توافقنامه، گروه مطالعه BILULU یک رویکرد عملی برای اجرای دستورالعمل های موجود برای کشت ادرار در آزمایشگاه میکروب شناسی ارائه می دهد و پاسخ هایی را برای مسائلی ارائه می دهد که هیچ راه حل واضح در دستورالعمل ها وجود ندارد.

  • آزمایش تشخیص پروتئین در ادرار (پروتئینوری)

    پروتئینوری (Proteinuria) به معنی وجود مقادیر غیرطبیعی پروتئین (بیش از یک گرم در روز) در ادرار می‌باشد. پروتئینوری یکی از علائم شایع بیماریهای کلیوی می‌باشد.

  • آزمایش های عملکرد کلیه

    آزمایش های تشخیص طبی کلیه ها گاه برای بررسی وضعیت سلامت کلیه ها الزامی است. آزمایش کلیه نشان می دهد کلیه چقدر کار می کند.در بررسی های دوره ای برای بیماریابی کلیوی به آزمایش های زیر نیاز داریم:

  • آشنایی با بیماری های کلیوی

    بیماری­های حاد و مزمن کلیوی از مشکلات سلامت عمومی در جهان هستند. مرحله­ نهایی بیماری کلیوی(ESRD) End stage renal Disease اشاره به پنجمین مرحله بیماری­های مزمن کلیوی(CKD)chronic kidney diseases دارد که میزان فیلتراسیون گلومرولی (GFR)Glomerular filtration rate به میزان 15 میلی لیتر در دقیقه کاهش پیدا کرده و سموم در بدن این بیماران تجمع پیدا می­کند، به­ طوری که عوارض ناشی از آن مشخص می­گردد و فعالیت­های روزانه فرد، رژیم غذایی و هموستاز آب و الکترولیت­ها دچار اختلال می­گردد. در این افراد آمار مرگ و میر افزایش می­یابد و فرد را نیازمند جایگزینی برای کلیه می­کند.

  • تشخیص ریسک ابتلاء به سنگ کلیه

     کلیه ها مواد زائد خون را دریافت و ادرار تولید می کنند، ادرار تولید شده توسط مجاری ادراری به مثانه برده شده و دفع می شود. این چرخه برای دفع مواد زائد خون همواره ادامه پیدا می کند. تجمع مواد زائد در کلیه منجر به ایجاد سنگ کلیه می شود. تعیین ترکیب سنگ کلیه به منظور  شناسایی علت تشکیل سنگ، نحوه درمان و مهار تشکیل سنگ انجام می شود.

     

  • ارزیابی بیماری های کبدی  و کلیوی با آزمایش آمونیاک

    اندازه گیری میزان آمونیاک سرم جهت ارزیابی بیماری های کبدی، کلیوی سندرم Reye و یا در موارد نادر نقص در متابولیک چرخه اوره اندازه گیری می شود. آمونیاک یک ترکیب زائد است که به صورت طبیعی در خون تولید می گردد و همچنین به وسیله باکتری های موجود در روده تولید می گردد. اگر آمونیاک به وسیله کبد متابولیزه نشود و حذف نگردد توسط خون به مغز انتقال می یابد و می تواند سمی باشد.

  • تست های مربوط به بررسی متابولیسم مس در بدن

    مس یک ماده معدنی کلیدی در بسیاری از سیستم های مختلف می باشد. این ماده در ساخت  بافت های قوی، حفظ فشار خون و تولید انرژی در سلول ها نقش کلیدی دارد. اندازه گیری مس در خون (مس تام و آزاد)، ادرار (میزان دفع مس در ادرار ۲۴ ساعته) یا کبد (میزان مس در بافت کبد) برای تشخیص بیماری ویلسون و همچنین بررسی وضعیت متابولیسم مس در بدن به کار می رود.

  • چه مواردی در  آزمایش ادرار مورد ارزیابی قرار می گیرد؟

    آزمایش‌های روتین ادرار  معمولا برای عفونت‌های دستگاه ادرار (کلیه‌ها، حالب و مثانه)، تعیین وجود قند و ادرار در بیماران دیابتی، وجود سنگ کلیه، فشار خون بالا و بعضی بیماری‌های کلیوی و کبدی خاص انجام می‌شود.   آزمایش ادرار در بسیاری از بررسی‌های روتین، برای تعیین سلامت عمومی بدن درخواست می‌شود.

  • تشخیص، درمان و پیشگیری از سنگ کلیه

    سنگ کلیه از بیماری های شایع جوامع بشری است که از قرن ها پیش رد پای خود را در تاریخ زندگی انسان به جای گذاشته است.

تماس با ما


اریترون یک آزمایشگاه تخصصی است که از راه های مختلف می‌توانید با آن در تماس باشید و پرسش ها و مشکلات خود را به آسانی با متخصصین ما در میان بگذارید.

ساعت کار: از 05:30 صبح الی 12 شب به طور یکسره و روزهای تعطیل از 6:30 صبح الی 10 شب

آدرس: اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، خیابان شیخ مفید غربی

شماره تماس:  7-36631906- 031            2 -36633621 - 031

031-37134

شماره فکس: 89784728- 021                        کد پستی : 76351-81647
ایمیل: med@Erythron-lab.com 

 

جوابدهی

شماره واتس آپ برای دریافت جواب آزمایش :   

   09138183947  

 

نمونه گیری در منزل

برای هماهنگی جهت نمونه گیری در محل مورد نظر خود با شماره های زیر در ساعت مشخص تماس حاصل فرمایید:

آقای مهندس عزیزی    09131689270