• سرطان دهانه رحم
  • سرطان پروستات
  • سرطان سینه
  • سرطان خون
  • سرطان ریه
  • سرطان تیروئید
  • سرطان دستگاه گوارش
  • سایر سرطان ها

دسته بندی مطالب

غربالگری سلامت جنین غربالگری سلامت نوزادان غربالگری و پیشگیری از سرطان خدمات تشخیص پزشکی و بالینی خدمات ایمونولوژی و ایمونوفلورسانس خدمات پاتولوژی و سیتو پاتولوژی آموزش های همگانی و تخصصی همکاران و متخصصین آزمایشگاهی

لیست مطالب

  • سرطان خون

    سرطان مشکل اصلی سلامت در سراسر جهان است. این بیماری دومین عامل مرگ در کشورهای در حال توسعه می باشد. سرطان های خون حدود ۸% کل سرطان های جمعیت انسانی را شامل و به عنوان پنجمین سرطان شایع در جهان شناخته می شوند. سرطان خون به علت تغییرات در پروتو آنکوژن­ها، ژن های سرکوبگر تومور و ژن­های میکرو  RNA  سلول­های بنیادی یا زاده های آنها ایجاد می شود. از عوامل محیطی تاثیر گذار می توان به تاثیر امواج الکترومغناطیسی، برخی آلودگی­های ویروسی و سیگار کشیدن  والدین اشاره  کرد که موجب  تغییرات ژنتیکی ثانویه شده و این تغییرات ثانویه، منجر به بروز سرطان خون می­شوند. خصوصیت بارز سرطان های خون تجمع سلول­های سفید بدخیم در خون و مغز استخوان و رشد خارج از کنترل سلول­های خونی است.

  • مروری بر لنفوم بورکیت

    لنفوم بورکیت نوعی سرطان سیستم لنفاوی و نئوپلازی غیرطبیعی است که بیشتراستخوانهای فک و گونه را درگیر میکند. این بیماری در اواخر دهه 1950 توسط دنیس بورکیت توصیف شد. مطالعات سیتوژنیک نشان داده است که در اغلب بیماران (حدود 90%) انکوژن c-myc از کروموزوم 8 با ژن زنجیره سنگین ایمونوگلوبولین H بر روی کروموزوم 14 جابهجا شده است. در موارد نادرتر، آنکوژن myc با نواحی از کروموزوم 2 و22 جابه جا می شود که این نواحی ژنهای کد کننده زنجیره های سبک کاپا و لامبدا انتی بادی را کد میکنند. در اثر این جا به جایی ژن myc تحت کنترل پروموتر ژن ایمونوگلوبولین قرار میگیرد و بیان آن تا حد 10 برابر و یا بیشتر افزایش پیدا می کند.علاوه بر پروتوانکوژن C-myc  عوامل دیگری نیز در پاتوژنز لنفوم بورکیت نقش دارند. در این مطالعه مروری سعی بر این است تا جنبه های مختلف، به ویژه  مکانیزم مولکولی جدید مطرح شده در ایجاد لنفوم بورکیت مورد بررسی قرارگیرد.

  • آزمایش Beta 2 Microglobulin

    بتا-2 میکروگلوبولین، پروتئینی است با وزن مولکولی 11800 دالتون که توسط سلول های هسته دار خونی ساخته می شود. این پروتیین اولین بار در ادرار بیماران مبتلا به نارسایی کلیه تخلیص شده است. افزایش سطح سرمی بتا-2 میکروگلوبولین در رد پیوند، لوکمی لنفوسیتیک، بدخیمی های خونی و در بیماری مولتیپل میلوما (MM)  گزارش شده است و به عنوان شاخص مهم در MM  مطرح می باشد.

تماس با ما


اریترون یک آزمایشگاه تخصصی است که از راه های مختلف می‌توانید با آن در تماس باشید و پرسش ها و مشکلات خود را به آسانی با متخصصین ما در میان بگذارید.

ساعت کار: از 05:30 صبح الی 12 شب به طور یکسره و روزهای تعطیل از 6:30 صبح الی 10 شب

آدرس: اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، خیابان شیخ مفید غربی

شماره تماس:  7-36631906- 031            2 -36633621 - 031

031-37134

شماره فکس: 89784728- 021                        کد پستی : 76351-81647
ایمیل: med@Erythron-lab.com 

 

جوابدهی

شماره واتس آپ برای دریافت جواب آزمایش :   

   09138183947  

 

نمونه گیری در منزل

برای هماهنگی جهت نمونه گیری در محل مورد نظر خود با شماره های زیر در ساعت مشخص تماس حاصل فرمایید:

آقای مهندس عزیزی    09131689270