دسته بندی مطالب

غربالگری سلامت جنین غربالگری سلامت نوزادان غربالگری و پیشگیری از سرطان خدمات تشخیص پزشکی و بالینی خدمات ایمونولوژی و ایمونوفلورسانس خدمات پاتولوژی و سیتو پاتولوژی آموزش های همگانی و تخصصی همکاران و متخصصین آزمایشگاهی

علائم و نشانه های سرطان سینه

| تعداد بازدید : 7636

دانستن اینکه بافت سینه تا چه میزان طبیعی احساس شده و ظاهر عادی دارد بخش مهمی از سلامت این بافت را تشکیل می دهد. هر چه فرد از بروز سرطان سینه زودتر آگاهی یابد در درمان موفق بیماری کمک کننده خواهد بود.

علائم و نشانه های سرطان سینه

دانستن اینکه به دنبال چه چیزی می گردیم جایگزین ماموگرافی منظم و تست های غربالگری دیگر نمی شود. تست های غربالگری می توانند سرطان سینه را در نخستین مراحل و حتی پیش از بروز هر گونه علائمی تشخیص دهند. مهم ترین علائم سرطان سینه شامل توده های جدید در بافت سینه می باشد. یک توده بدون درد که دارای ابعاد مشخص باشد به احتمال زیاد سرطانی خواهد بود اما توده های سرطان سینه می تواند نرم، انعطاف پذیر و بدون زائده باشند. این توده ها حتی می توانند دردناک نیز باشند. به همین دلیل مهم است که هرگونه توده جدید و یا تغییر در بافت سینه توسط متخصص دارای تجربه در زمینه سرطان سینه بررسی شود.

سایر علائم مرتبط با سرطان سینه شامل:

  • تورم همه یا بخشی از بافت سینه ( گاهی بدون وجود هیچ گونه توده ای)

  • حساسیت پوستی در ناحیه سینه

  • درد سینه یا نوک سینه

  • تورفتگی نوک سینه

  • قرمزی، پوسته پوسته شدن و یا سختی نوک یا سایر بخش های سینه

  • ترشح و برون ریزی از نوک سینه

 

گاهی سرطان سینه می تواند به غدد لنفاوی زیر بازو و یا اطراف استخوان ترقوه انتشار یابد و سبب ایجاد توده و تورم در آن ناحیه شود حتی پیش از اینکه تومور اصلی در بافت سینه قابل احساس شدن یا تشخیص باشد. غدد لنفاوی متورم شده نیز باید توسط متخصص مربوطه به دقت بررسی شود.

هرچند بسیاری از علائم اشاره شده به هر دلیلی غیر از سرطان سینه می توانند ایجاد شوند، اگر فردی هر یک از آن ها را داشته باشد باید با مراجعه به متخصص علت اصلی را معین نماید.

این نکته حائز اهمیت است که به دلیل اینکه ماموگرافی به طور کامل قادر به تشخیص سرطان سینه نیست هر فرد باید نسبت به تغییرات بافت سینه خود و علائم و نشانه های سرطان سینه آگاه بوده و در صورت مشاهده تغییرات علت را بررسی نماید.

 

Reference:

https://www.cancer.org/cancer/breast-cancer/about/breast-cancer-signs-and-symptoms.html


نویسندگان

دکتر محمد کاظمی، نرگس شاهسونی

تماس با ما


اریترون یک آزمایشگاه تخصصی است که از راه های مختلف می‌توانید با آن در تماس باشید و پرسش ها و مشکلات خود را به آسانی با متخصصین ما در میان بگذارید.

ساعت کار: از 05:30 صبح الی 12 شب به طور یکسره و روزهای تعطیل از 6:30 صبح الی 10 شب

آدرس: اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، خیابان شیخ مفید غربی

شماره تماس:  7-36631906- 031            2 -36633621 - 031

031-37134

شماره فکس: 89784728- 021                        کد پستی : 76351-81647
ایمیل: med@Erythron-lab.com 

 

جوابدهی

شماره واتس آپ برای دریافت جواب آزمایش :   

   09138183947  

 

نمونه گیری در منزل

برای هماهنگی جهت نمونه گیری در محل مورد نظر خود با شماره های زیر در ساعت مشخص تماس حاصل فرمایید:

آقای مهندس عزیزی    09131689270