دسته بندی مطالب

غربالگری سلامت جنین غربالگری سلامت نوزادان غربالگری و پیشگیری از سرطان خدمات تشخیص پزشکی و بالینی خدمات ایمونولوژی و ایمونوفلورسانس خدمات پاتولوژی و سیتو پاتولوژی آموزش های همگانی و تخصصی همکاران و متخصصین آزمایشگاهی

اگر به بیماری کرونا مبتلا شدیم، چه کنیم؟

| تعداد بازدید : 7704

اگر شما تب دارید، سرفه می کنید یا علائم دیگر ویروس covid 19  را دارید ممکن است به بیماری کرونا مبتلا شده باشید.اکثر مردمی که به این بیماری مبتلا می شوند بیماری خفیف دارند و اگر مدتی در خانه استراحت کنند بهبود پیدا می کنند. در این مقاله راهکار های اساسی و اولیه  برای مقابله و درمان بیماری کرونا بررسی می شود. 

اگر به بیماری کرونا مبتلا شدیم، چه کنیم؟

اگر شما به بیماری کرونا مبتلا هستید یا فکر می کنید مبتلا هستید مراحل پائین را دنبال کنید تا از خودتان و دیگران برای جلوگیری از شیوع این ویروس کمک کنید


1-در خانه بمانید (مگر برای موارد ضروری و مراقبت های پزشکی)
همانطور که گفته شد اکثر مردم با استراحت در خانه و بدون مراقبت های پزشکی بهبود می یابند.
خانه ی خود را ترک نکنید و با کسی ملاقات نکنید(مگر برای گرفتن مراقبت های پزشکی)
مراقب خود باشید و از داروهایی که نیاز به نسخه ندارند(مانند استامینوفن)استفاده کنید تا حالتان بهتر شود.
با پزشک خود در تماس باشید.اگر در تنفس مشکل دارید یا هر کدام از علائم خطرناک را دارید این موضوع را حتما با پزشک خود در جریان بگذارید و از وسایل نقلیه ی عمومی مانند مترو،تاکسی یا اتوبوس دوری کنید.
 

2-خود را از افراد دیگر جدا کنید
تا حد امکان در یک اتاق جدا و خاص بمانید و از دیگر افراد خانواده و حتی حیوانات خانگی دوری کنید،هم چنین تا حد امکان از یک حمام جدا استفاده کنید و اگر با افراد دیگر خانواده کاری دارید یا زمانی که برای کاری ضروری می خواهید از خانه خارج شوید از ماسک و دستکش استفاده کنید.
 

3-روزانه علائم خود را کنترل کنید
به صورت روزانه تب خود را بررسی کنید و دستورالعمل های مراقبتی خود را از طریق ارائه کننده مراقبت های بهداشتی و درمانی خود دنبال کنید.
حال عمومی شما می تواند اطلاعات خوبی در اختیار ارائه کننده ی مراقبت های بهداشتی و درمانی شما بگذارد و به او کمک کند تا به نحوه بهتری به شما دستورالعمل بدهد.
 

4-قبل از مراجعه به پزشک خود با اوتماس بگیرید
بسیاری از مراقبت های پزشکی ممکن است به تعویق بیفتد و بهتر است از طریق تماس با تلفن انجام شود.اگر شما نیاز به یک مراقبت پزشکی دارید و نمی توانید به پزشک خود مراجعه کنید با او تماس بگیرید و او به شما می گوید که به بیماری مبتلا هستید یا خیر.این موضوع به پزشک شما کمک می کند تا از خود و سایر مراجعین او مراقبت کند.
 

5-اگر بیمار هستید ماسک بزنید و دماغ و دهان خود را با ماسک بپوشانید
اگر شما تنها هستید نیازی به زدن  ماسک نیست و اگر نمی توانید ماسک بزنید (به عنوان مثال برای یک مشکل تنفسی)،سرفه یا عطسه ی خود را به طریق دیگر بپوشانید و همچنین سعی کنید از افراد دیگر حداقل 1.5 متر فاصله بگیرید چون این به اطرافیان شما کمک می کند تا به بیماری مبتلا نشوند.ماسک برای کودکان زیر 2 سال نیاز نیست.


6-دستان خود را مرتب بشوئید
دستان خود را با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه(مخصوصا وقتی می خواهید دستان خود را با دماغ یا دهان خود تماس دهید) بشوئید و هم چنین اگر ماسک نزده اید،بعد از اینکه عطسه یا سرفه می کنید دستانتان را بشوئید.از موارد دیگر که باید دقت کنید این است که قبل از خوردن غذا یا تهیه و پخت غذا دستان خود را بشوئید و اگر به آب و صابون دسترسی ندارید دستانتان را با ضدعفونی کننده که حداقل شامل 60 درصد الکل است ضدعفونی کنید.از لمس چشم ها,دماغ و دهان با دستان آلوده خودداری کنید.


7-از اشتراک کالاهای شخصی خودداری کنید
از اشتراک ظرف های غذا خوری،بشقاب ها،لیوان ها،حوله ها و ملحفه ها با دیگر اعضای خانواده خودداری کنید  و موارد ذکر شده را بعد از استفاده با آب و صابون یا ماشین ظرف شویی یا ماشین لباسشویی بشوئید.


8-تمام سطوحی که لمس می شوند را ضدعغونی کنید
در اتاقی که بیمار قرار دارد سطوح باید به صورت روزانه ضد عفونی شود و حتما از دستکش یک بار مصرف استفاده کنید و هم چنین سطوح موجود در مناطق مشترک باید تمیز و ضدعفونی شوند.اگر مراقب یا شخص دیگری باید اتاق یا سرویس بهداشتی یا حمام فرد مبتلا را تمیز کند باید اصول بهداشتی را رعایت کند.

درمان خانگی بیماری کرونا

درمان اکثر بیماریهای ویروسی و حتی بیماریهایی مثل سرطانهای وابسته به ویروسهاست مثل پاپیلوما ویروس و هرپس سیمپلکس و ...بر اساس نقطه ضعف ویروس صورت می گیرد. در کتاب میکروب شناسی جاوتز به این نقطه ضعف ویروسها اشاره شده است. "اکثر ویروسها در ۵۶ درجه سانتیگراد از بین می روند"   


در هنگام بیماری کرونا چرا تب می کنیم؟

زیرا با افزایش درجه حرارت از ۳۶/۵ و ۳۷ درجه به ۳۸ تا ۴۰ درجه , بدن محیط رشد باکتریها و ویروسها و سایر عوامل بیماریزا را محدود کرده و به کمک سیستم ایمنی آنرا از بین می برد.
پس بجز در نوزادان و کودکان که تب بالا برایشان خطر دارد و نیز افراد سالخورده که بیماری قلبی و زمینه ای دارند لطفا از تب بر و مسکن و انواع کورتونها(سرکوب کننده های ایمنی بدن)استفاده نکنید تا بدن بتواند با میکروبها مقابله کند.
اگر بتوان بطور مصنوعی و موضعی دمای اندام و دستگاهی از بدن مثلا دستگاه تنفس را بالا برد به سرعت بیماری کنترل می شود.
 

مراحل درمان عملی که شاخ غول اکثر ویروسها از جمله ویروس کرونا را می شکند واز پای در می آورد.


۱-با اولین احساس سوزش در گلو باید مانع تکثیر ویروس شد باید به بدن کمک کنیم تا خیلی زودتر درمان شویم چگونه؟
با مقداری آب نمک گرم غرغره کنید و با بلند کردن سر ،بسته به تحمل شخص، آب نمک را در گلو نگه دارید تا گرمی آن اثر کند حدود یک دقیقه. با انجام این کار تا دو ساعت و بیشتر از سوزش گلو، خلاص می شوید و با ادامه همین غرغره داغ سه بار در روز فاتحه ویروس در روز اول خوانده شده است.


۲-اگر سوزش ادامه پیدا کرد علاوه بر غرغره یک حبه سیر را در دهان گذاشته و بدون خوردن آن هر از گاهی آنرا گاز بگیرید تا آلیسین موجود در آن آزاد شود و بخارش را به مجاری تنفسی و ریه ها برسانید؛  که به دلیل خواص ضد باکتریایی‌اش می‌تواند انواع میکروبهای  گلو درد را از بین ببرد نفس را ۱۰ ثانیه نگه دارید تا مسیر عفونت را پاکسازی کند.با اطمینان ۸۰ درصد درمان می شوید.


۳- اگر عفونت ادامه یافت و سرفه شروع شد این بار باید بخور آب داغ صورت گیرد بطوری که حتما بخار داغ آب به مجاری تنفسی و ریه برسد
با اطمینان ۹۰ درصد سه بار بخور آب داغ در روز اول و دوم، ویروس را ریشه کن خواهد کرد.


۴- اگر بیماری شدید بود و کسی مراحل قبل را انجام نداده باشد و بیمار شود علاوه بر انجام مراحل سه گانه بالا، مرحله زیر را هم انجام دهد.
یک قاشق آب لیمو ترش تازه را با یک قاشق عسل مخلوط و بخورید که قویترین و مهمترین آنتی بیوتیک برای درمان انواع ویروسهاست. 
چای کم رنگ داغ و سوپهای داغ محلی برای سرعت دادن به روند بهبود موثر هستند. مرطوب کردن هوای اتاق با گذاشتن کتری آب روی بخاری و اجاق عامل مهمی در کاهش بیماربهای تنفسی است. 


نکته: تزریق انواع سرکوب کننده های ایمنی بدن مثل کوتیزول ،هیدروکورتیزون، دگزامتازون، بتا متازون و سایر کجورتونها ممنوع می باشد و خطر مرگ را به دنبال دارد.
با اطمینان ۹۹ درصد با انجام ۴ مرحله بالا همه نوع ویروس تنفسی مثل کرونا نابود شده و در روز اول برآن غلبه خواهید کرد.

نکته : تا جایی که امکان دارد بیمارستان نروید. مگر اینکه خودتون بیماری دیگری داشته باشید و بادچار شدن به این ویروس نیاز به مراقبتهای ویژه داشته باشید.

نکته:  ویروس کرونا قبل از اینکه به ریه برسد و شروع به فعالیت کند به مدت تقریبی ۴ روز در گلو می ماند و ایجاد سرفه و گلودرد می کند.در این زمان به محض شروع سرفه یا گلودرد اگر اب زیاد نوشیده شود و بخور  انجام دادو همچنین قرقره با کمی نمک و سرکه  میتوان از ورود این ویروس به ریه جلوگیری کرد و ویروس را از بین برد.

 

 


نویسندگان

مازیار عزیزی، واحد تحقیق و توسعه آزمایشگاه پاتوبیولوژی اریترون

تماس با ما


اریترون یک آزمایشگاه تخصصی است که از راه های مختلف می‌توانید با آن در تماس باشید و پرسش ها و مشکلات خود را به آسانی با متخصصین ما در میان بگذارید.

ساعت کار: از 05:30 صبح الی 12 شب به طور یکسره و روزهای تعطیل از 6:30 صبح الی 10 شب

آدرس: اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، خیابان شیخ مفید غربی

شماره تماس:  7-36631906- 031            2 -36633621 - 031

031-37134

شماره فکس: 89784728- 021                        کد پستی : 76351-81647
ایمیل: med@Erythron-lab.com 

 

جوابدهی

شماره واتس آپ برای دریافت جواب آزمایش :   

   09138183947  

 

نمونه گیری در منزل

برای هماهنگی جهت نمونه گیری در محل مورد نظر خود با شماره های زیر در ساعت مشخص تماس حاصل فرمایید:

آقای مهندس عزیزی    09131689270