image

 

آنتی بادی علیه PM/SCL :

PM/SCL یک گروه پپتیدی پردازش کننده آنتی ژن در اگزوزوم انسان است. PM/SCL  75 و 100 دارای خاصیت اتوآنتی ژنی می باشند. اتوآنتی بادی تولید شده علیه این اتوآنتی ژن ها می تواند مارکری برای سندرم اورلپ PM/DM و SSC باشد که در 24% موارد مثبت است. همچنین در مقدار کم در بیماران SSC و یا PM/DM بدون اورلپ نیز قابل ردیابی است. از نظر بالینی بیماران دارای آنتی بادی anti- PM/SCL و دارای اورلپ  روند خفیف تری داشته و به درمان استروئیدی بهتر پاسخ می دهند.

 

CENPA/B:

CENP A جزء ساختار نوکلئوزومی اصلاح شده یا ساختار شبه نوکلئوزوم می باشد که جایگزین یک یا هر دو نسخه هیستون H3 در هسته تترامری H3-H4) 2 ) در هسته سلول می شود. حضور CENPA ساختار نوکلئوزوم و نحوه پیچش DNA در اطراف نوکلئوزوم را تغییر می دهد .

پروتئین B Centromere (CENP B)یک نشانگر بالقوه small-cell lung cancer است.

 

آنتی بادی علیه KU:

KU یک کمپلکس پروتئینی دایمر است که به DNA دو رشته ای متصل می شود و باعث شکستن دو انتهای رشته ها می شود که برای مسیر NHEJ تعمیر DNA مورد نیاز است. کمپلکس Ku می تواند مسئول پاسخ ایمنی بسیار قوی در بیماری های خود ایمنی باشد.

آنتی بادی های ضد Ku در تعداد زیادی از بیماری های بافت همبند شامل لوپوس اریتماتوز سیستمیک، سندرم شوگرن، فیبروز ریوی idiopathic، سندرم های هم پوشانی با سیستمیک اسکلروزیس و میوزیت مشاهده می شوند.

 

M2 :

لینک داده شود به AMA

 

دیگر اتوآنتی بادی ها

آنتی بادی علیه Centrioles :

سانتریول ها ساختارهای استوانه ای سلول هستند که عمدتاً از توبولین تشکیل شده است و در سازمان دهی تقسیم میتوزی و تکمیل سیتوکینز دخیل هستند.

 در تعداد کمی از بیماران مبتلا به اسکلرودرما (SSc ) ، آنتی بادی های ضد سانتریول و سایر اجزای سلولی درگیر در میتوز مانند سانترومر بوجود می آید. آنتی بادی های ضد سانتریول در بیماران مبتلا بهprimary Raynaud's phenomenon   و اسکلرودرما قابل مشاهده هستند.

 

آنتی بادی علیه  MSA:

mitotic spindle apparatus (MSA) ساختاری است که مسئول هدایت کروموزوم ها در طول تقسیم سلولی است.  اتوآنتی بادی های ساخته شده علیه MSA الگوهای خاصی را در رنگ آمیزی ایمونوفلورسانس غیر مستقیم نشان می دهند. این تفاوت جزئی مربوط به ساختار اتوآنتی ژن می باشد. این آنتی بادی ها در برخی از مبتلایان به بیماری های لوپوس، سندرم شوگرن و آرتریت روماتوئید وجود دارند. همچنین در مبتلایان به Small-cell lung cancer مشاهده می شوند.

اطلاعات پستی

آدرس: اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، خیابان شیخ مفید غربی

کد پستی: 81647-76351

اطلاعات تماس

شماره های تماس: 031-36631906-7
031-36633621-2

کد پستی: 81647-76351

نمونه گیری در منزل

برای هماهنگی جهت نمونه گیری در محل مورد نظر خود با شماره های زیر در ساعت مشخص تماس حاصل فرمایید:

آقای مهندس عزیزی: 09131689270

جوابدهی

شماره واتس آپ برای دریافت جواب آزمایش :

09138183947